![](https://decarguys.nl/wp-content/uploads/2024/08/karma-revero-2024-04-1024x751.jpg)
Karma Revero: Maria en Carlo op pad
Onlangs werden we uitgenodigd door Kroymans in Hilversum om kennis te komen maken met de nieuwe Karma Revero. Inderdaad, nieuw. Of nou ja, flink vernieuwd. En dus togen we richting Hilversum om daar ontvangen te worden door Karma-president Marques McCammon en Rogier Kroymans. Na een erg open en leuk gesprek over het heden en de toekomst van Karma konden we op pad met de vernieuwde Revero, voor onszelf én voor Octane Magazine.
Als één van de weinigen reden we onlangs met de nieuwe Revero door Hilversum en omstreken. Voor Maria was het als een droom: al sinds de Fisker Karma in 2011 op de markt verscheen is Maria begeistert door de elektrisch aangedreven sportsedan. En nu, met de beste Revero tot nu toe, kan er dan eindelijk gereden worden. Carlo net zo enthousiast? Jawel hoor, het blijft een zeer bijzondere auto die we veel te weinig zien dus alleen daarom al verdient de Karma Carlo’s goedkeuring.
![Karma Revero 2024](https://decarguys.nl/wp-content/uploads/2024/08/karma-revero-2024-01-1024x751.jpg)
![Maria en Carlo in de Karma Revero 2024](https://decarguys.nl/wp-content/uploads/2024/08/karma-revero-2024-03-1024x751.jpg)
Helemaal anders?
Gelukkig niet, vindt Maria. Volgens Karma is de Revero voor 85% anders dan de eerste lichting. Dit is inmiddels de derde generatie overigens, de tweede is hier eigenlijk niet noemenswaardig verkocht. Heel eerlijk: de 85% zien we er niet helemaal vanaf maar wellicht is het precies de 15% waar we tegenaan kijken. In dat geval hebben we niets gezegd.
De Karma Revero volgens Maria
EINDELIJK! Eindelijk kon ik de Karma rijden. Bucketlist-materiaal! Al sinds de Fisker Karma ben ik fan van de auto en er nu even mee op pad kunnen is dan ook autofeest voor mij. De sexy vormgeving met zijn slanke taille, de brede heupen, lage daklijn en de enorme wielen: ja, ik ben er nog altijd gek op. Oké, ik had liever een V8 voorin deze sportwagen gezien dan de elektrische aandrijving maar dat is nou net het concept dus daar ga ik niet over klagen. Qua rijden kan ik alleen maar zeggen dat het niet tegenvalt. Snel in combinatie met de lage zit zorgen er echt voor dat je iedere minuut merkt in iets bijzonders te zitten. Gelukkig is de eerste échte kennismaking met de Revero nog gaver geweest dan ik had kunnen denken.
Binnenkort nog maar eens overdoen!
![Karma Revero 2024](https://decarguys.nl/wp-content/uploads/2024/08/karma-revero-2024-02-1024x751.jpg)
De Karma Revero volgens Carlo
Het is natuurlijk een bijzonder ding, zo’n Revero. Knap hoe modern de ultrabrede en platte carrosserie na al die jaren nog oogt. Absoluut een heerlijke aanvulling tussen alle grijze muizen en dertien-in-een-dozijn auto’s op de weg en dat merk je als je onderweg bent aan de hoeveelheid aandacht die je krijgt. Qua rijden is het een erg plezierige belevenis, die opvallend klassiek aanvoelt. Dat bedoel ik dan even volledig positief, met klassiek bedoel ik namelijk dat het onderstel en de stuurinrichting stevig aanvoelen en behoorlijk wat feedback doorgeven. Leuk om te rijden dus en dat zien we tegenwoordig nog wel eens anders.
Het is ook een vreemde eend in de bijt, met zijn elektrische aandrijving en daarnaast een brandstofmotor die de accu’s laadt. Ik reed een tijdje geleden al eens een Revero van een paar jaar oud en eerlijk is eerlijk: de nieuwe is een heel stuk beter geworden, zowel op rijbelevings- als afwerkingsniveau.
Kan hij de concurrentie aan met auto’s als een Porsche Taycan? Mwoah, objectief gezien niet, daar laat de Karma wat teveel steken vallen als het gaat om bouwkwaliteit en finesse. Maar zou ik hem liever hebben dan een Taycan? Daar hoef ik geen twee seconden over na te denken: jazeker!
Octane Magazine
We reden deze Karma Revero niet alleen voor onszelf maar ook voor Octane Magazine. Daarvoor doken we wat verder de techniek in en lees je veel uitgebreider hoe hij rijdt, wat hij kan en wat het is.